Zájem dělat něco potřebného
Touha uplatnit své schopnosti a dovednosti ve službě pro druhé.
Aktivity
Yes man
Autorka: Markéta Kratochvílová
Cílová skupina: účastníci táborů a celoročně pracujících skupin
Věk: 11 let a výše
Počet hráčů: neomezený
Potřeby: Připravený seznam úkolů
Prostředí: ven
Zdroj:https://www.hranostaj.cz/hra4223
Hra je velmi jednoduchá, její základní myšlenkou je plnění seznamu ztřeštěných úkolů, jejichž hlavním problémem není ani tak náročnost jejich zvládnutí, jako spíš posbírání kuráže na to, aby se do nich člověk pustil. Tyto úkoly pak stačí předat skupinkám (6 členné týmy jsou ideální), které proti sobě budou soutěžit a stanovit časový limit pro jejich splnění. Doporučuji, aby každou skupinku doprovázel jistič (vedoucí), který nezasahuje do hry, pouze potvrzuje splnění úkolů a případně zastaví skupinku před způsobením nějakého průšvihu.
Hru vyhrává skupinka, která v časovém limitu získá nejvíce bodů za splněné úkoly.
Úspěch této hry závisí především na volbě jednotlivých úkolů, ty by měly být přizpůsobeny věku hráčů, zároveň by však měly vést hráče k překonávání sebe sama, taktizování s přiděleným časem, cestování (např. MHD), komunikace a vyjednávání s cizími lidmi, odvaze dělat si legraci ze sebe sama, získávání informací, hledání čehokoliv a podobně.
Den D
Autorka: Markéta Kratochvílová
Cílová skupina: účastníci táborů a celoročně pracujících skupin
Věk: 12 let a výše
Počet hráčů: neomezený
Potřeby: makety peněz, návrhy vynálezů
Prostředí: ven i dovnitř
Zdroj: https://www.hranostaj.cz/hra1128
Určitě každý z vás viděl alespoň jednou v televizi pořad stejného jména. Jde o to, že pár podnikatelů přišlo na takovou půdu, kde čekalo pět bohatých lidí. Podnikatelé přinesli nějaký svůj vynález a porotě ho představili. Poté je požádali o peněžní dar oplátkou za procentuelní podíl ze zisku. Cílem je získat celkem 20 000 EUR.
Hráči se rozdělí nejlépe do dvojic, a vy jim sdělíte, ať si vyberou jednu věc z místnosti, ve které se právě nachází. Teprve potom jim oznámíte, co je vlastně čeká. Tu věc, kterou si vybrali, to je jejich vynález a tuto věc budou představovat. Nechte jim asi půl hodiny na promyšlení výhod, praktického využití a takových věcí. Věřte mi, že se takto dlouhá doba osvědčila, protože první dvojice to měla o mnoho méně propracované než poslední, která na to měla právě asi půl hoďky. Inu, mezitím, co děti budou vymýšlet, běžte do nějaké jiné místnosti, ideálně ve druhém podlaží, můžete si připravit převleky na pět různých lidí. Lze vymyslet i vtipná jména, jako Olí Znusinudle a tak dále. Napište si vaše výplody na papír jako jmenovky a přilepte na stůl. Pak si jenom připravte makety peněz a přizvěte první dvojici. Můžete na ně mít různé otázky, jako třeba jestli mají průzkum trhu, jestli mají domluvenou distribuci a tak dále, nám se těch otázek vylouplo hodně. Nakonec jim položte závěrečnou otázku, a to ať uvedou tři smysluplné argumenty, proč by jim boháči měli ty peníze dát. Pak už jen zhodnoťte jejich výstup a podle svého jim dejte peněz. Ne vždy je nechávejte vyhrát ze soucitu.