Otevřenost pro nové i jiné
Jen ochota přijímat nové a jiné impulzy do našeho života, objevovat a žasnout, nás může měnit, obohacovat, rozvíjet.
Aktivity
Slackline mezi třemi stromy
Cílová skupina: účastníci táborů a celoročně pracujících skupin
Věk: neomezený, počet hráčů – libovolný počet dvojic
Potřeby: 2 slackline natažené mezi třemi stromy do tvaru V
Prostředí: ven
Zdroj: Synergy Group (Olde Vechte, Ommen, Nizozemí)
Najdeme vhodné 3 stromy, které mezi sebou tvoří písmeno V. Natáhneme mezi ně 2 slackline tak, abychom z ptačí perspektivy skutečně písmeno V vytvořili. Slackline musí být natažené ve stejné výšce.
Aktivita spočívá v tom, že libovolně utvořené dvojice mají za úkol dostat se z bodu, kde se obě slackline sbíhají, co nejdále, kde se slackline rozbíhají. Každý jde po jedné slackline. Není třeba radit účastníkům jakoukoli taktiku, ovšem ve finále nejlépe uspějí ty dvojice, které se pevně zapřou jeden o druhého – například nejdříve o ramena a pak se postupně drží za paže a nakonec se zapírají rukama.
Díky aktivitě se můžeme naučit, že občas je dobré udělat zcela opak toho, co by se nabízelo jako přirozené – totiž spolehnout se jen sám na sebe a snažit se držet pouze svůj balanc. Pokud to máme zvládnout ve dvou, je třeba se skutečně o sebe co nejlépe vzájemně opřít.
Stavění co nejvyšší stavby z novinového papíru a lepenky
Cílová skupina: účastníci táborů a celoročně pracujících skupin
Věk: 6 let a výše
Počet hráčů: skupiny po třech až pěti hráčích
Potřeby: velké zásoby novinového papíru, pro každé družstvo jedna lepicí páska, stopky
Prostředí: ven i dovnitř
Zdroj: VOŠ Jabok
Účastníci jsou rozděleni do skupin po třech až pěti hráčích. Každá skupina dostane stejnou zásobu novinového papíru a lepicí pásku. Úkolem každé skupiny je vytvořit co nejvyšší věž za pomoci těchto dvou materiálů za určitý časový úsek (například 10 minut). Záleží na každé skupině, jakou vymyslí taktiku, jakým způsobem rozdělí role a jak je schopná kooperovat a případně taktiku měnit, pokud nefunguje. Po limitu se vyhodnotí, čí věž je nevyšší, a následně můžeme s účastníky diskutovat o tom, jak se během tohoto procesu cítili, co se jim líbilo, nelíbilo, jakou kdo měl roli, a jak působil na ostatní, jak se jim dařilo a nedařilo domlouvat apod.